poniedziałek, 18 czerwca 2012

HEX EMPIRE - strategia turowa

«następny »

Hex Empire













Gra HEX EMPIRE należy do moich ulubionych gier przeglądarkowych. Jest to typowa turowa strategia, w której kierujemy jedną z czterech armi na trzech poziomach trudnosci. Armie to Czerwona REDosia, fioletowy VIOLETnam, niebieska BLUEgaria i zielony GREENland. Wybor wazny jest jedynie ze względu na położenie głównego miasta (tego miasta nie wolno stracić a zdobycie głównego miasta przeciwnika eliminuje go z gry) oraz kolejności ruchów w turze. Przy czym jeśli zniszczymy przeciwnika, któremu wcześniej udało się zniszczyć innego wroga (można to zaobserwować na godle danej frakcji u góry ekranu), to zniszczony wcześniej wróg wraca na plansze posiadając swoje główne miasto oraz jedną jednostkę o maksymalnym rozmiarze i wartości morale.
Jednostki w grze mają dwa współczynniki - siłę oraz morale, przy czym morale może mieć maksymalnie wartość równą sile danej jednostki. Podbijając więcej terenu, pokonując wroga zyskujemy morale, tracąc teren - tracimy. Dla ułatwienia żetony wojsk mogą mieć jedno z trzech oznaczeń - piechota (oddziały o niskiej sile), działa (oddziały o sile średniej) i czołgi (wysoka siła).
W kazdej turze możemy poruszyć pięć jednostek maksymalnie o dwa pola każda, lecz tylko raz każdą jednostkę (co oznacza, że jeśli posiadamy mniej niż pięć jednostek, nie wykorzystamy wszystkich swoich ruchów). Wyjątkiem są: miasta - nie możemy przez nie przeskoczyć, więc zatrzymuja nasz ruch, porty (to samo) oraz jednostki przeciwnika (ruszając się na nie atakujemy). Pamiętajmy, że aby poruszać się wodą, musimy trafić do portu a w następnej turze będziemy mieli wybór między lądem a wodą.  Lądowanie na lądzie nie musi już odbywać sie w porcie, ale pamiętajmy, że zejście na ląd także kończy ruch jednostki. Możemy także zawiązać sojusz a raz na grę wygłosić przemowę do swoich żołnierzy by podnieść morale.
Walka polega na porównaniu sumy obu cech jednostki - zwyciezca traci także punkty adekwatnie do sumy przeciwnika. Bez rzutów.
W zdobytych miastach co turę produkują się jednostki, a w przypadku, gdy znajduje się tam jakiś oddział sa one dołączane do oddziału (zwiększają jego siłę) aż do osiągnięcia 99 punktów. Można także łaczyć jednostki ręcznie - wystarczy wejść jednostką na inny swój oddział - siły zostaną zsumowane (jeśli rezultat będzie miał przekroczyć 99, nie cała jednostka wkroczy na nowe pole. Należy jednak pamiętać, że połączona jednostka nie może już wykonać ruchu w tej turze.
Gra kończy się przegraną jeśli stracimy swoje miasto macierzyste lub zwycięstwem jeśli podbijemy pozostałe 3 miasta macierzyste (siedziby przeciwników).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz